Indflytning

 

Når du skal flytte ind i det nye hjem

Forud for overdragelsesmødet på ejendommen

  • Du har underskrevet en lejekontrakt og returneret den til os.
  • Du har indbetalt depositum og forudbetalt husleje.
  • Vi har bekræftet modtagelsen af ovennævnte og oplyst dig tidspunkt for møde med vores vicevært med henblik på nøgleoverdragelsen og indflytningssyn.

 

Overtagelsesdagen

Forinden overdragelsen af lejemålet til dig har vi gennemgået lejemålet med henblik på at sikre, at du overtager et nyistandsat lejemål uden fejl og mangler.

I forbindelse med nøgleoverdragelsen vil du blive indkaldt til et indflytningssyn. Her vil lejemålet blive gennemgået på ny denne gang med dig og ejendommens vicevært. Baseret på gennemgangen vil der blive udarbejdet en indflytningsrapport, som beskriver de besigtigede forhold. Viceværten vil tage fotos af lejligheden, ligesom du naturligvis er meget velkommen til at gøre det samme. Billederne bruges som dokumentation i forbindelse med fraflytningssyn. Efter endt gennemgang vil indflytningsrapporten blive signeret af begge parter og sendt elektronisk til dig.

Du skal påregne en times tid til gennemgangen.

Derudover vil viceværten naturligvis være dig behjælpelig og forklare dig om ejendommens fællesfaciliteter – så som eventuelle beboerlokaler, kælderrum, cykelparkering mv.

 

Senest 14 dage efter indflytning

I de første 14 dage efter indflytningen har du mulighed for at indrapportere fejl og mangler, som du mener der er ved lejemålet, og som du ikke var opmærksomme på ved gennemgangen.

Fejl og mangler skal registreres på en fejl- og mangelliste - du vil få udleveret et link på indflytningsdagen. Når vi har modtaget eventuel mangelliste, vil vi behandle den og sende dig en skriftlig tilbagemelding på henvendelsen sammen med en plan for udbedring.

 

Tilmelding

Du tilmeldes automatisk til elforsyningen ved indflytningssynet. Derefter står det dig frit for at vælge en anden el udbyder.

Husk du selv skal tilmelde indboforsikring, internet og tv m.v.