Forbered medarbejdere på en flytning i god tid

Det kan være en stor omvæltning, hvis arbejdspladsen skifter adresse. Sørg for at give besked i god tid, så medarbejderne kan forberede sig på den nye tilværelse. Husk at have en god kommunikation og snak om de forandringer, der kommer til at ske. Spørgsmål fra medarbejderne som, ”hvad betyder det for mig og min hverdag” kan være godt at forberede et svar på.

Lav en plan for indretning af de nye lokaler

Indretningen af det nye kontor kan være med til at skabe rammerne for kultur og arbejdsmiljø. Udover at leve op til de gængse regler kan det være godt at overveje, hvordan indretningen tager højde for åbenhed i kontorlandskabet, online møder såsom telefonbokse og et samlingssted for en kaffepause. Bliv klogere på, hvordan I skaber et godt arbejdsmiljø på kontoret. 

Opdater virksomhedens adresse i CVR-registeret

Virksomhedsadressen skal ændres i CVR-registeret. Det er ligetil at melde erhvervsflytningen på Virk. Det er smart, for de offentlige kontorer og PostNord får det automatisk at vide og jeres post bliver automatisk sendt til den nye adresse de næste seks måneder, hvis det skulle ske, at nogle sender post til den gamle adresse. (Denne service gælder ikke pakker).

Men det er kun de offentlige instanser, der automatisk får at vide, I skal flytte. Husk derfor at informere forsyningsselskaber (el, varme, vand), rengøringsbureau, avisabonnementer, bank, planteservice, frokostordning og andre private instanser, virksomheden bruger.

Aflæs jeres forbrug, inden I flytter

I skal ikke risikere at betale mere for vand, el og varme, end I behøver. Husk derfor at aflæse og indberette jeres forbrug, før I flytter. I kan i samme forbindelse tilmelde jeres nye adresse til el, vand og varme forsyning, så alt er klar til, når virksomheden flytter.

 

Husk at ændre adressen på Google og i mail-signaturen

Det skal altid være let at finde jer på den nye adresse. Derfor skal den opdateres på alle platforme og dokumenter. Her er en nem liste, du kan tjekke af:

  • Google
  • Brochurer
  • Hjemmeside
  • Visitkort
  • Breve og kuverter
  • Autosignatur

Skriv også ud til kunder, leverandører og samarbejdspartnere om jeres flytning. Gør som I plejer, skriv en mail, informer dem i et nyhedsbrev, giv dem et ring eller lav en kombination.

 

Skal der males, før I flytter?

Det er en god idé at læse op på lejekontrakten for ikke at blive overrasket over ting, I skulle have gjort. Måske er der krav til, at I efterlader lokaler nymalede eller ekstra rengjorte.

 

Lever forsikringen stadig op til jeres behov?

I forbindelse med jeres virksomhedsflytning er det også en god idé at kontakte jeres forsikringsselskab, da flytningen kan have betydning for jeres police og forsikringspræmie.

En flytning er en god anledning til at sikre, at jeres forsikring passer til det nuværende billede af jeres virksomhed, eller om den skal tilpasses, så I er bedre dækket ind.

Hvis I allerede har styr på tjeklisten, er I godt i gang med jeres flytning. Måske er I kun i overvejelsesfasen af at flytte og har nu set, hvad det praktisk indebærer. Mangler I stadig at finde det rette erhvervslejemål til jeres virksomhed, kan I blive inspireret og se vores ledige lejemål her.