Guldbersgade (57).JPG

Find den rette butik til leje og kom godt fra start

Hos C.W. Obel Ejendomme er vi glade for vores kunder og gør vores bedste for at sætte de optimale rammer for dem og deres virksomheder. I vores arbejde med at istandsætte og drive erhvervslejemål og butikslokaler samarbejder vi med arkitekter, designere og andre eksperter for at give vores kunder de bedste muligheder. I denne artikel deler vi ud af deres ekspertise og erfaring, så du kan finde den helt rigtige butik til leje og komme bedst fra start med din forretning.

17. august 2020 - Af Camilla Andreasen


Fysiske butikker har stadig deres berettigelse

Der er mange meninger i omløb om e-handel, det digitales indtog og online forretningers betydning for detailhandlen i fremtiden, men én ting er helt sikkert: Rygterne om butikslivets snarlige død er stærkt overdrevne.

Udtalelsen fra 2014 kommer fra Peter Bur Andersen, som er partner i strategi- og designfirmaet Briq Group. Her kombinerer han indsigt i retail, byrum, design og globale trends til at skabe bedre rammer for butikslivet.

"Der er ingen tvivl om, at det at kunne være der selv, at træde ind og opleve butikken og brandet og føle på varerne stadig er ekstremt vigtigt for mange forbrugere - også dem, der måske foretrækker at gå hjem og købe på nettet," fortæller Peter og forsikrer om, at der fortsat vil være plads til - og brug for - den fysiske butik.

 

Gode butikslokaler byder på en oplevelse, man husker

Salget i din butik afhænger af den oplevelse kunden får, når han eller hun træder ind i butikken. Det er derfor særdeles vigtigt, hvordan din butik er indrettet – alt skal stå skarpt og være tilpasset til det produkt eller den serviceydelse, du ønsker at sælge.

Det handler om at forstå, hvad der gemmer sig under de fremherskende trends. I mange henseender, gør digitale teknologier vores hverdag lettere - nettet sparer tid og gør det hurtigt og nemt at udføre mange pligter, der før ville have været omstændelige.

Men hurtigere og nemmere er ikke altid det, vi søger: "I en digital tidsalder er der meget at sige for den langsomme oplevelse," fortæller Peter, og uddyber: "Den gode oplevelse, der tager tid og efterlader indtryk, det er den slags, der kan være med til at opbygge et brand og et stærkt forhold til kunderne."

Her står de fysiske butikslokaler stærkt som et sted, hvor folk kan finde inspiration, hænge ud og gå ud ad døren med et indtryk, der varer ved - og får dem til at komme tilbage.

Før du når så langt, er det dog vigtigt at finde det helt rette butikslejemål, så du og din forretning kan komme bedst fra start.

Læs Peter Bur Andersens og vores bedste råd til, hvad du bør kigge efter, når du leder efter butikker til leje.

 

1) Tænk på synlighed, når du finder forretningslokaler til leje

Du bør altid sikre maksimal synlighed til dine butikslokaler. En af de mest effektive måder at skabe synlighed er i udsmykningen og indretningen af din butiksfacade og -vinduer, da det er butikkens ansigt udadtil. Du kan derfor med fordel skabe blikfang og interesse for din butik gennem facaden.

Et andet vigtigt parameter, når det kommer til synlige forretningslokaler, er ifølge Peter placering: "Der er en svimlende forskel mellem et butikslejemål på et travlt hjørne eller en velbesøgt plads og et butikslejemål en halv gade væk fra de store trafikårer. Selv det helt rigtige kvarter, en god gade og omhyggeligt udvalgte naboer kan ikke redde omsætningen, hvis du ender med dårlig synlighed."

Størrelsen af ​​din butiksfront er derfor en afgørende faktor, når du skal udsmykke dit butikslejemål. Vi ser eksempelvis ofte, at handlende er mere tilbageholdende ved at gå ind i smalle butikker med lidt vinduesplads. Desuden er det vigtigt, at butiksfacaden er i stand til at kommunikere butikkens udvalg udefra og være let at tilgå fra gaden.

2) Sørg for trafik omkring dit butikslejemål - og sørg for, at det er den rette trafik

"Nøglen til stærke salgstal er stadig antallet af mennesker, der passerer forbi dine butikslokaler i det daglige, og hvis antallet er stort nok, kan du oven i købet opnå betydelige besparelser på dine samlede markedsføringsomkostninger," fortæller Peter.

En synlig butiksfacade med 4.000 forbipasserende om dagen er et minimum, men husk også at tænke over hvor mange af de forbipasserende, der rent faktisk er i målgruppen for dit produkt - ifølge Briq Groups erfaring, bør det være mindst 50 %.

3) Find butikslejemål i et område under udvikling

"Det jeg kan se, når vi er rundt derude, er, at de steder, hvor det ikke er til at se butikken, og de steder hvor der ikke kommer mange mennesker, de har svært ved at få det til at fungere," fortæller Peter. "Man skal virkelig være dygtig, hvis man skal være dem, der trækker trafikken til."

Mindre kan dog også gøre det. Kan du finde butikslokaler i et 'up and coming'-kvarter, hvor store primære lejere allerede sørger for en masse besøgende fra din kundegruppe, står du godt. Det er altid værd at gøre sit hjemmearbejde og besøge de lokalområder, du er interesseret i!

Hvor er de spændende butikslejemål i København?

Drømmer du om et butikslejemål i København? Der er god grund til at lede efter butikslokaler til leje i København, da muligheden for et aktivt butiksliv er større grundet de mange indbyggere.

I den forbindelse er det selvfølgelig også værd at overveje, hvilket område du ønsker. Er du interesseret i at leje forretningslokaler i et ’up and coming’ område, er der flere steder, du med fordel kan undersøge.

Her nævner Peter Guldbergsgade-kvarteret, som han selv har været med til at udvikle, som et område, der kunne være interessant, hvis du er interesset i at leje butikslokaler i et område med stort potentiale.

Men hvilke andre områder i København er nye potentielle hot spots for retail? "Jægersborgsgade på Nørrebro og Værnedamsvej på Vesterbro er så store og har så meget liv, at de snart må sætte ringe i vandet i de omkringliggende gader," fortæller han, og tilføjer at gaderne rundt om disse populære handelsgader er oplagte for interesserede i nye butikslejemål i København.

Et andet upcoming område for butikslejemål i København, er København NV, hvor priserne for leje af butikslokaer stadig er inden for et rimeligt niveau. Passer København NV ikke på din målgruppe kunne København SV også være et godt bud, da området i de senere år har oplevet en stor opblomstring.  

Leder du efter nye butikslejemål i København eller Aalborg? Kontakt os i dag og hør mere om dine muligheder.