Find den rette butik til leje og kom godt fra start

Hos C.W. Obel Ejendomme er vi glade for vores kunder og gør vores bedste for at sætte de optimale rammer for dem og deres virksomheder. I vores arbejde med at istandsætte og drive erhvervslejemål og butikslokaler arbejder vi tæt sammen med arkitekter, designere og andre eksperter for at give vores kunder de bedste muligheder. Her deler vi ud af deres ekspertise og erfaring, så du kan finde den helt rigtige butik til leje og få din forretning bedst fra start.

9. juli 2014 - Af Camilla Andreasen


Der er mange meninger i omløb om e-handel, det digitales indtog og online forretningers betydning for detailhandlen i fremtiden, men én ting er helt sikkert: Rygterne om butikslivets snarlige død er stærkt overdrevne. Forsikringen kommer fra Peter Bur Andersen, som er partner i strategi- og designfirmaet Briq Group. Her kombinerer han indsigt i retail, byrum, design og globale trends til at skabe bedre rammer for butikslivet. "Der er ingen tvivl om, at det at kunne være der selv, at træde ind og opleve butikken og brandet og føle på varerne stadig er ekstremt vigtigt for mange forbrugere - også dem, der måske foretrækker at gå hjem og købe på nettet," fortæller Peter og forsikrer om, at der fortsat vil være plads til - og brug for - den fysiske butik.

De gode butikslokaler byder på en oplevelse, man husker

Det handler om at forstå, hvad der gemmer sig under de fremherskende trends. I mange henseender, gør digitale teknologier vores hverdag lettere - nettet sparer tid og gør det hurtigt og nemt at udføre mange pligter, der før ville have været omstændelige. Men hurtigere og nemmere er ikke altid det, vi søger: "I en digital tidsalder er der meget at sige for den langsomme oplevelse," fortæller Peter, og uddyber: "Den gode oplevelse, der tager tid og efterlader indtryk, det er den slags, der kan være med til at opbygge brand og et stærkt forhold til kunderne." Her står det fysiske butikslokale stærkt som et sted, hvor folk kan finde inspiration, hænge ud sammen og gå ud ad døren med indtryk, der varer ved - og får dem til at komme tilbage. Før du når så langt, er det dog vigtigt at finde det helt rette butikslejemål, så du og din forretning kan komme bedst fra start.

Peter Bur Andersen giver her tre gode råd til, hvad du bør kigge efter, når du leder efter butikker til leje.

1) Tænk på synlighed, når du finder butikslokaler

Du bør altid sikre dig maksimal synlighed for din butik. Specielt din butiksfacade og butiksvinduer er vigtige, fortæller Peter: "Der er en svimlende forskel mellem et butikslejemål på et travlt hjørne eller en velbesøgt plads og et lejemål en halv gade væk fra de store trafikårer. Selv det helt rigtige kvarter, en god gade og omhyggeligt udvalgte naboer kan ikke redde omsætningen, hvis du ender med dårlig synlighed."

Størrelsen af ​​din butiksfront er derfor en afgørende faktor. Mange forstår ikke betydningen af ​​at være i stand til at kommunikere et samlet udvalg udefra - husk at handlende er mere tilbageholdende ved at gå ind i smalle butikker med lidt vinduesplads. Butikken skal have en god indgang fra gaden, og hvis det er muligt, bør du undgå trapper direkte ved indgangen.

2) Sørg for trafik omkring dit butikslejemål - og sørg for, at det er den rette trafik

"Nøglen til stærke salgstal er stadig antallet af mennesker, der passerer forbi dine butikslokaler i det daglige, og hvis antallet er stort nok, kan du oven i købet opnå betydelige besparelser på dine samlede markedsføringsomkostninger," fortæller Peter. En synlig butiksfacade med 4.000 forbipasserende om dagen er et minimum, men husk også at tænke over, hvor mange af de forbipasserende, der rent faktisk er i målgruppen for dit produkt - ifølge Briq Groups erfaring, bør det være mindst 50 %.

3) Find butikslejemål i et område under udvikling

"Det jeg kan se, når vi er rundt derude, er, at de steder, hvor det ikke er til at se butikken, og de steder hvor der ikke kommer mange mennesker, de har svært ved at få det til at fungere," fortæller Peter. "Man skal virkelig være dygtig, hvis man skal være dem, der trækker trafikken til." Men mindre kan også sagtens gøre det. Kan du finde butikslokaler i et 'up and coming'-kvarter, hvor store primære lejere allerede sørger for en masse besøgende fra din kundegruppe, står du godt. Det er altid værd at gøre sit hjemmearbejde og besøge de lokalområder, du er interesseret i!

Bonus: Hvor er de spændende butikker til leje i København i lige nu?

Peter nævner Guldbergsgade kvarteret som et område, Peter Bur Andersen og Briq Group selv har været med til at udvikle - men hvilke andre områder i København er nye potentielle hot spots for retail? "Jægersborgsgade på Nørrebro og Værnedamsvej på Vesterbro er så store og har så meget liv, at de snart må sætte ringe i vandet i de omkringliggende gader," fortæller han, og tilføjer at gaderne rundt om disse populære handelsgader er oplagte for interesserede i nye butikslejemål i København.

Leder du efter nye butikslejemål i København, eller Aalborg? Kontakt os i dag og hør mere om dine muligheder.

Del denne nyhed